Krisestyring

Hos Visikrer kan vi hjælpe dig med at være beredt på eventuelle kriser. Disse kriser kan eksempelvis være cyberangreb, brand og terror. I krisesituationer er det vigtigt at større virksomheder og institutioner ved, hvad der skal gøres hvornår og hvordan.

Få hjælp til jeres krisestyring

For at håndtere kriser effektivt, er det vigtigt, at man har de rette redskaber. Hos Visikrer arbejder vi med en gennemtestet og velfungerende software, som kan hjælpe med skabe overblikket i krisesituationer. Det er en software, som er bygget op omkring håndtering af kriser, og man har således mulighed for at planlægge og koordinere forud for en eventuel krise. For eksempel kan du skrive ned, hvem der gør hvad og hvornår. Derudover er der indlagt forskellige øvelser, som i kan teste. Desværre er planlægning sjældent meget værd, hvis det ikke er blevet øvet. Derudover har man også mulighed for at rette sin umiddelbare plan til, hvis man ikke synes at øvelsen forløb, som den skulle.

Sådan virker vores software til håndtering af kriser

planlægning af krise

I softwaren har du mulighed for at planlægge til punkt og prikke, hvad der skal ske, hvis en krisesituation skulle opstå

  • Vælg titel og beskrivelse for handlingen
  • Vælg en ansvarlig, og en der kan tage over, hvis der er brug for det
  • Vælg en deadline og prioritet på hver handling
  • Vedhæft alle de filer du har lyst til eksempelvis billeder, video og dokumenter

Der findes også et såkaldt “Live Mode”, som skal være med til at skabe overblikket, imens krisen står på

  • Igangsæt forskellige planer og teams på under 1 minut
  • Skab et hurtigt overblik over planer og procedurer i en kanban oversigt
  • Al kommunikation og information er samlet i softwaren for at spare tid og indsamle vigtig data
  • Tilføj nemt flere opgaver til forskellige teams under krisesituationen
  • Send envejsbeskeder til interne og eksterne
live mode

Orienter alle personer – også på mobile enheder

Det er nemt at kommunikere de involverede, når i står midt i en krise. Send notifikationer til folk med mobile enheder, og gør dem opmærksomme på nye opgaver, som skal løses. Derudover du give dem flere opgaver, en deadline og prioritet. Desuden har du mulighed for at sende dem både billeder, videoer og dokumenter, så du nemt kan informere dem på den mest effektive måde. Arbejd bedre sammen som et hold. Personen på den mobile enhed har nemlig mulighed for at spørge om assistance igennem appen, så andre kan se, at personen har behov for hjælp. Derudover kan der modtages envejsbeskeder fra ledelsen og man kan vælge imellem de planer, som er aktiveret i systemet.

Se tilbage, evaluer og bliv klogere

Det er muligt at trække data ud fra alle deaktiverede planer, og bruge denne data til at evaluere på. På den måde kan man altså se, hvad der er sket hvornår, og hvad der skulle have været sket, men ikke blev gjort. Det er noget, som er oplagt at se på i ledelsen og dele resultaterne med de operative, så i alle kan lære af situationen, og gøre det bedre, hvis uheldet skulle være ude en anden gang.

Desuden kan data bruges til bevisførelse i forbindelse med forsikringssager og politisager.

Få hjælp til at gå i den rigtige retning

For at være bedst muligt stillet i en krisesituation, kan det være nødvendigt med professionel hjælp. Hos Visikrer har vi folk, som eksperter i krisestyring, og hvordan der bør handles i forbindelse med en krise. Vores eksperter har erfaring fra både politi og militær, hvilket også betyder, at de har erfaring med øvelser og forberedelse til krisesituationer.

Kontakt os allerede i dag og få et godt tilbud på hjælp til jeres krisestyring.

Kontakt os

eigil schjønning

Eigil Schjønning
Krise- og sikkerhedsspecialist

  Egeparken 3
4862 Guldborg

3120 2064
kontakt@visikrer.dk

Bliv ringet op